g i y

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

  1. Wat wordt verstaan onder een dagtarief?
    Een huurdag is een periode van 24 uur.
  2. Hoeveel kilometers zijn er bij een dagtarief inbegrepen?
    Bij een dagtarief zijn 100 kilometers inbegrepen. Hierboven betaalt u een toeslag per kilometer afhankelijk van de autoklasse.
  3. Betreft het dagtarief een all-in tarief of zijn er nog aanvullende kosten?
    Het dagtarief betreft alleen de huur van de auto. De brandstofkosten komen nog voor uw rekening en evt. het verzekeringspakket (voor het verlagen van het eigen risico) à € 8,00 p/dag, indien u hiervan gebruik wenst te maken.
  4. Vanaf wanneer loopt een dagdeel tarief?
    Een auto huren voor een dagdeel kan alleen korter dan 24 uur van te voren gereserveerd worden. Een dagdeel geldt bij ons van: 8:00 – 12:30, van 13:00 – 17:00 en van 17:30 – 8:00 (volgende dag). Dit is op basis van beschikbaarheid.
  5. Vanaf hoe laat kan ik de auto ophalen?
    De auto kan tijdens kantooruren worden opgehaald. Van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur. In het weekend zijn alleen de vestigingen in Veenendaal, tussen 9.30-12.00 uur, en Boxmeer, tussen 8.00 – 12.00 uur, geopend.
  6. Kan ik de auto retour brengen na sluitingstijd?
    In Veenendaal, Arnhem Zuid (Elst), Zeist en Boxmeer maken wij gebruik van een sleutelkluis. Hier geldt deze mogelijkheid dus wel. Op alle andere vestigingen geldt inleveren tijdens kantooruren.
  7. Wat moet ik meenemen bij het ophalen van de huurauto?
    U dient een geldig rijbewijs en paspoort/ID-kaart mee te nemen. Betaling moet geschieden middels PIN of creditcard welke op dezelfde naam staat als de huurder. Er kan worden gevraagd om een adresverificatie mee te nemen bijvoorbeeld; een rekeningafschrift, belasting document of loonstrook.
  8. Hoe vindt de betaling plaats?
    De betaling vindt plaats middels PIN of creditcard. Hierbij wordt het huurbedrag vooruit betaald + een borg, welke afhankelijk is van de gehuurde klasse en het wel of niet verlagen van het eigen risico. Er kan worden gesteld dat er enkel met een creditcard betaald kan worden.
  9. Kan ik contant betalen?
    Nee, wij accepteren geen contante betalingen.
  10. Moet ik een borg betalen en hoe hoog is dit bedrag?
    De borg bedraagt standaard € 600,00 en moet betaald worden naast het huurbedrag. Indien u ervoor kiest het eigen risico te verlagen betaald u voor de klasse AAB3 t/m M6D3 een borg van € 250,00; vanaf klasse M7B3 een borg van € 350,00.
  11. Hoe krijg ik de betaalde borg retour?
    Indien u de borg middels PIN voldoet storten wij het restantbedrag z.s.m. terug op uw rekening; indien u middels een creditcard de borg heeft voldaan is dit bedrag middels een autorisatie gereserveerd op uw creditcard. Deze autorisatie laten wij na afloop van de huur vervallen. Contante verrekening is niet mogelijk.
  12. Wanneer ontvang ik de borg terug?
    Binnen 2 werkdagen wordt de opdracht voor het terugstorten verstrekt aan de bank. Afhankelijk van de bank wanneer u dit dan teruggestort ziet op uw rekening (gemiddeld 1 werkdag).
  13. Is de auto all-risk verzekerd? Hoe zit het met inzittendenverzekering?
    De auto is all-risk verzekerd. Een inzittendenverzekering kunt u extra afsluiten d.m.v. het verzekeringspakket. Hierbij is de inzittendenverzekering inbegrepen.
  14. Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren?
    Er geldt geen minimale leeftijd eis voor het huren van een auto. Wanneer u <21 jaar of korter dan 1 jaar in het bezit bent van een geldig rijbewijs, geldt er wel een verhoging van het eigen risico met € 150,00.
  15. Hoeveel bedraagt het eigen risico in geval van schade?
    Het eigen risico in geval van schade bedraagt voor de klasse AAB3 t/m M6D3 € 500,00. Voor de klasse vanaf M7B3 geldt een eigen risico van € 750,00.
  16. Kan ik het eigen risico afkopen?
    U kunt het eigen risico niet afkopen. Wij bieden u wel de mogelijkheid om voor € 8,00 p/dag het eigen risico te verlagen. Voor de klasse AAB3 t/m M6D3 tot een bedrag van € 150,00 en voor de klasse vanaf M7B3 tot een bedrag van € 250,00.
  17. Mag iemand anders ook in de huurauto rijden en wat zijn de kosten hiervoor?
    Het is mogelijk om een extra bestuurder op een huurovereenkomst af te sluiten. De extra kosten hiervoor bedragen € 3,60 per bestuurder p/dag.
  18. Krijg ik altijd een auto in de klasse die ik gereserveerd heb?
    U krijgt altijd minimaal de klasse die u gereserveerd heeft. (De aanvraag op deze website is nog geen reservering. Uw aanvraag zal eerst worden bevestigd door een medewerker van Bochane Rent.) Is uw auto niet beschikbaar na de bevestiging? Dan kan het zijn dat u een gratis upgrade krijgt. 
  19. Kan ik een bepaald merk/type auto reserveren ?
    Dit is helaas niet mogelijk. Wel een autoklasse; U kunt bij het reserveren wel een voorkeur aangeven. Bij het reserveren kunt u alleen de gewenste autoklasse aangeven.
  20. Moet de auto afgetankt worden ingeleverd?
    Full, full policy; De auto is altijd volgetankt bij het ophalen, en moet volgetankt retour. I
    ndien de auto niet volgetankt wordt ingeleverd, tanken wij de auto voor u af. Wij berekenen dan € 5,00 aftankkosten en een extra opslag op de door ons getankte brandstof.
  21. Hoe moet ik handelen bij pech en/of schade en is vervangend vervoer hierbij inbegrepen?
    U dient tijdens kantooruren zo snel mogelijk contact op te nemen met Bochane Rent (0318 – 511 311) om pech en/of schade te melden. Voor buiten kantooruren ligt er een instructiekaart in de auto van onze alarmcentrale. In geval van schade dient u altijd een schadeformulier in te vullen en wanneer nodig de politie in te schakelen. In het kentekenmapje dat u bij vertrek meekrijgt vindt u een schadeformulier. Kosten voor vervangend vervoer (met name in het buitenland) zijn niet altijd inbegrepen, wilt u hier meer informatie over neem dan contact op met onze collega’s. (Tip: wij adviseren altijd een goede reisverzekering)
  22. Zijn jullie 24 uur per dag bereikbaar?
    Nee, u kunt ons bereiken tijdens kantooruren op telefoonnummer 0318-511311.
  23. Kan ik een auto huren met onbeperkte kilometers?
    Alleen bij acties (waar vermeld) vanaf 7 dagen of langer gelden onbeperkte kilometers.
  24. Heeft u weekendaanbiedingen? Hoe werkt dit?
    Bekijk hier de weekendaanbiedingen van Bochane Rent of u kunt op vrijdagochtend vanaf 10.00 uur contact opnemen met een verhuurlocatie om te informeren naar een weekendaanbieding.
  25. Mag ik met de auto naar het buitenland?
    Als u met onze auto’s naar het buitenland toe wilt, dient u dit altijd bij het afhalen van de auto te melden. Als u pas na het afhalen van de auto beslist naar het buitenland te gaan, dan dient u dit ook altijd te melden. Als u naar het buitenland gaat zonder dit te melden, kan het voorkomen dat u niet volledig verzekerd bent. Het is daarom in uw eigen belang dit wel te doen. Op het moment van reserveren dient altijd aangegeven te worden welk land de huurder gaat bezoeken met de huurauto. De verhuurder staat garant voor WA + casco dekking en een deugdelijke 24/7 pechhulp in de onderstaande landen. Deze landen zijn verdeeld in landen zonder extra verhuurtoeslag per dag (A-landen) en landen waarvoor een extra verhuurtoeslag per dag van toepassing is (B-landen).
    A-Landen: Andorra, Belgie, Denemarken, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Finland, Frankrijk, Ierland, Italie, Liechtenstein, Luxenburg, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Schotland, Spanje, Zweden, Zwitserland.
    De B-Landen zijn: Kroatie, Polen, Slowakije, Tsjechie, Hongarije.
  26. Heeft u speciale vakantietarieven?
    Gedurende het hele jaar werken wij met speciale vakantietarieven. De actuele aanbiedingen worden op de website geplaatst.
  27. Zijn alle auto’s in de winter voorzien van winterbanden?
    Nee, dit kunt u bij sommige auto’s apart aangeven. (Hier zijn extra kosten aan verbonden)
  28. Kan de huurauto op een andere vestiging teruggebracht worden dan waar hij is opgehaald?
    In overleg kan de auto kosteloos bij een andere vestiging ingeleverd worden.
  29. Kan ik online een offerte krijgen voordat ik reserveer?
    Ja, dat is mogelijk.
  30. Mogen er huisdieren in de huurauto’s vervoerd worden?
    Nee dit is niet toegestaan. De schoonmaakkosten na het meenemen van een huisdier zijn minimaal € 150,-.
  31. Mag ik roken in de huurauto?
    Nee, in de huurauto’s mag niet worden gerookt (ook geen e-sigaret). Dit ook niet met het raam open. De boete voor roken in de huurauto zijn minimaal € 150,-.